Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

zondag 10 september 2017

Gratis haakpatroon citrusvrucht

***** Pattern in EN below***** 

In mijn eerdere berichtje zag je ze al langs komen en nu heb ik ook het patroon uitgewerkt

Citrusvrucht:
v = vaste
mr. = meerderen, 2 v in 1steek

Start met wit en haak een magische ring van 6v
Wissel naar oranje/geel
6 x mr. (12 steken)
(1v, 1mr.) herhalen (18 steken)
(2v, 1mr.) herhalen (24 steken)
(3v, 1mr.) herhalen (30 steken)
(4v, 1mr.) herhalen (36 steken)
Wissel naar wit
(5v, 1mr.) herhalen (42 steken)
Wissel naar oranje/geel
42v, 1l (42)steken
Nu vouw je de cirkel dubbel en haak je de 2 delen aan elkaar vast, hiervoor gebruik je allen de binnenste 2 lussen niet de hele steel. Dus de achterste lus van de bovenkant en de voorste lus van de onderkant.
deze haak je aan elkaar vast met halve vaste.
Daarna borduur je de strepen op het vruchtje, het makkelijkste is een lage draad van het buitenste witte deel naar het binnenste. Maar haak je voor kinderen gebruik dan meerdere kleine steken anders is er een kans dat ze hun vingertje achter de draad krijgen.

Wil je ook de cactus haken? Je vind het patroon bij BieKado op Etsy

Pattern cirtusfruit:
Start with white
1 : sc 6 in a magic ring 
change to yellow/orange
2 : *incr.*           6 times (12sts)
3 : *sc,i ncr.*     6 times (18sts)
4 : *2sc,i ncr.*   6 times (24sts)
5 : *3s3c,i ncr.* 6 times (30sts)
6 : *4sc,i ncr.*   6 times (36sts)
change to white
7 : *5sc,i ncr.*   6 times (42sts)
change to yellow/orange
8 : 42sc, ch1    (42sts)

Fold your work and crochet the sides together, use only one loop of each side, the loops that are close to eats other use a slip stitch.
Sew the lines on your fruit. 

The pattern of the cactus is avalible on Etsy by BieKado

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...